Obiective

0

OBIECTIVELE PROIECTULUI

Activităţile din proiectul “European Patchwork” au urmărit obiectivele specifice ale programului Comenius, care sunt:
(a) să dezvolte, în rândul tinerilor şi personalului educaţional, cunoaşterea şi înţelegerea diversităţii culturilor, limbilor şi valorilor europene;
(b) să ajute tinerii în dobândirea abilităţilor şi competenţelor de bază care sunt necesare pentru dezvoltarea lor personală, pentru activitatea lor profesională viitoare şi pentru o cetăţenie europeană activă.

ACTIVITĂŢI RELEVANTE PENTRU OBIECTIVE

a) Chestionarul în limba engleză despre cunoştinţele privitoare la culturile ţărilor partenere şi UE a fost pregătit pentru elevii din fiecare şcoală. Rezultatele au fost folosite ca paşi introductivi în tema menţionată anterior în contextul curriculum-ului şcolii.
b) Prezentările naţionale ale fiecărei ţări partenere au fost realizate digital şi au fost oferite la schimb. S-a colectat şi distribuit material promoţional; fiecare şcoală a pregătit o expoziţie pentru părinţi şi alţi oaspeţi cu ocazia Zilei Europei, pe 9 Mai 2009.
c) Elevii au creat desene care au avut la baza patrimoniul etnic şi care au fost oferite la schimb şi încorporate în posterul colaj European Patchwork.
d) Pentru a face comunicarea între parteneri mai prietenoasă, s-au realizat mini-ghiduri de conversaţie în toate limbile parteneriatului şi engleză.
e) Studiul despre identitatea adolescenţilor a fost realizat sub forma unui chestionar; au fost observate specificurile naţionale cât şi asemănările şi obiectivele, urmate de o discuţie cu elevii care a inclus stilul lor de viaţă , aşteptările şi posibilităţile de viitor, dar şi oportunităţile oferite de apartenenţa sau non-apartenenţa la UE.
f) Au fost comparate sistemele educaţionale împreună cu metodele de predare din sala de clasă. Noi abordări au fost observate în lucrul la clasă, consiliile elevilor şi implicarea elevilor în activităţile proiectului.
g) Spectacole de teatru şi muzică au fost prezentate în fiecare şcoală parteneră cu ocazia Zilei Europei, pe 9 Mai 2010, dedicate în totalitate diversităţii culturale a naţiunilor partenere şi simbiozei în UE, ele reprezentând punctul culminant al activităţilor proiectului.
h) Activităţile proiectului, rezultatele studiului şi specificităţile rezultate din întâlnirile de proiect au fost prezentate în broşura creată în fiecare şcoală parteneră. Broşura este disponibilă publicului interesat şi va servi ca mijloc de promovare a şcolii de asemenea. În scopul de a prezenta activităţile generale ale proiectului, a fost creată pagina web a proiectului .
Prin realizarea activităţilor mai sus menţionate, au fost dobândite următoarele competenţe pentru învăţare pe tot parcursul vieţii: sensibilizare culturală şi exprimare artistică; competenţe de relaţionare interpersonală şi competenţe civice; comunicare în limbi străine; competenţe digitale; competenţe pentru a învăţa să înveţi.